Fabrice Baudoin ny professor ved Institut for Matematik

Institut for Matematik, byder Fabrice Baudoin velkommen som ny professor fra 1. januar 2024.

Fabrice Baudoin færdiggjorde sin ph.d. i matematik ved University of Paris 7 i 2002. Efter en postdoc-stilling ved Technical University of Vienna tilsluttede han sig Paul Sabatier University i 2003 og fungerede som maitre de conferences indtil 2008. Efterfølgende tilbragte han 15 år i USA, først ved Purdue University og senere ved University of Connecticut, hvor han opnåede titlen som professor i 2012.

Fabrice Baudoins primære bidrag ligger inden for sandsynlighedsteori, analyse og differentialgeometri. Han har forfattet adskillige indflydelsesrige artikler på tværs af disse områder, hvor han har publiceret mere end 100 videnskabelige artikler og vejledt mange ph.d.-studerende.

Vi byder Fabrice Baudoin velkommen til Institut for Matematik på Aarhus Universitet.